Jak zadbać o zdrowie pracując za biurkiem – aktywność dla każdego

10

Praca w biurze nie jest zajęciem dla każdego – wymaga umiejętności wykonywania kilku zadań naraz, ponadprzeciętnej koncentracji oraz skupiania się nawet w momentach, w których organizm czuje się już zmęczony. Bardzo często związana jest z wielogodzinnym wpatrywaniem się w monitor komputera, które męczy nie tylko wzrok, ale również mózg. Mimo iż praca biurowa ma wiele zalet, które co roku przyciągają coraz więcej młodych, gotowych rozpocząć karierę w finansach czy HR, może niekorzystnie wpływać na kondycję i wydolność organizmu. Oto proste aktywności, które wspomogą w walce o zdrowie.

Pilates

Pilates jest aktywnością niezbyt wymagającą, do której nie trzeba się specjalnie przygotowywać. Zazwyczaj nie jest także konieczne posiadanie specjalnego sprzętu, a mata i lekkie hantle (można je zastąpić chociażby butelkami z wodą) okażą się w zupełności wystarczające. Pilates doskonale wpływa na postawę, przyczynia się do rozciągnięcia stawów oraz poprawy wydolności, likwidując przy tym bóle i napięcia mięśniowe, które tak często towarzyszą osobom spędzającym dużo czasu w pozycji siedzącej. Ćwiczenia te mogą wykonywać nawet osoby, które nie mają zbyt dobrej kondycji oraz te,które zmagają się z przewlekłymi bólami kręgosłupa, kolan czy szyi. Pilates pozwala na wyciszenie, zebranie myśli i skupienie się na własnym ciele – wszystko to jest niezbędne po ciężkim dniu spędzonym za biurkiem.

Ciekawą alternatywą dla pilatesu może być również popularna w ostatnich latach joga, jednak do jej praktykowania niezbędna jest duża świadomość własnego ciała, a początkujący zawsze powinni ćwiczyć pod okiem instruktora.

Pływanie

Pływanie, podobnie do pilatesu, nie wymaga szczególnych umiejętności ani przygotowań oprócz, oczywiście, sprawnego poruszania się w wodzie. Jako że jest to aktywność uprawiana indywidualnie, pozwala w stu procentach skupić się na sobie i wykonywanych ruchach – na wiele osób już samo przebywanie w wodzie działa uspokajająco i relaksująco. Pływanie jest nieocenione w walce z bólami i napięciem mięśniowym, a poprawnie wykonywane ruchy przyczyniają się do ograniczenia wad postawy i wyrobienia właściwych nawyków podczas chodzenia czy uprawiania innego rodzaju aktywności fizycznej. Przebywanie w wodzie jest więc idealnym rozwiązaniem dla osób pracujących za biurkiem, które bardzo często skarżą się na dolegliwości ze strony kręgosłupa czy narządów ruchu.

Aktywność w domu

I to nie tylko ta fizyczna, ale także umysłowa. Po męczącym dniu spędzonym za biurkiem, warto znaleźć chwilę dla siebie i oddać się pasji – mogą być nią na przykład zakłady bukmacherskie. Stanowią one nie tylko doskonałą rozrywkę, ale pozwalają przy tym zarobić, a warunkiem koniecznym do wzięcia w nich udziału jest właściwie jedynie pełnoletność i zainteresowanie określoną dziedziną sportu. Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z zakładami bukmacherskimi, powinny w pierwszej kolejności odwiedzić ranking bukmacherów (dostępny w Internecie), który pozwoli im zapoznać się z najpopularniejszymi stronami, które umożliwią na przykład legalne obstawianie wyników meczów.

5/5 - (1)