Ćwiczysz regularnie i nie chudniesz ? Sprawdź, jaki może być powód

263

Dostajemy mnóstwo wiadomości, dlaczego centymetry i waga nie lecą pomimo regularnych ćwiczeń. Postaramy się wam pomóc i omówić kilka kwestii z tym związanych. 

Jesz zbyt dużo kalorii

Weźmy taki przykład: przeciętny trening 40 min spali około 300 kcal. Tym samym zapotrzebowanie kaloryczne osoby, która ten trening wykonuje ( bez uwzględnienia tego treningu) to 2000 kcal. W sumie daje nam to 2300 kcal. Jeśli będziemy się trzymać tej liczby kalorii nasza waga utrzyma się w miejscu. Zdecydowana większość z nas w chwili rozpoczęcia treningów liczy przede wszystkim na spadek wagi, a nie jej utrzymanie. Żeby więc zlecieć z wagi musimy uciąć kalorie. Jeśli jesteśmy na początku naszej redukcyjnej drogi bezpiecznie będzie uciąć ok. 200-300 kcal. Dla opisywanej przez nas osoby będzie to więc 2000 kcal. Zauważyłeś spadek wagi ? Świetnie ! Pamiętaj jednak, że mniejsza waga potrzebuje zużywać mniej kcal. Musisz więc kontrolować dietę i co jakiś czas zmniejszać zapotrzebowanie kaloryczne. 

Jesz zbyt mało kalorii

Idziesz w drugą stronę- czyli katujesz się treningami, a do tego drastycznie zmniejszyłeś ilość kcal. To nie jest dobry pomysł. Nasze ciało jest bardzo skomplikowane i potrzebuje delikatnych zmian, a głodzenie sprawia, że zaczynamy się stresować. Stres z kolei uwalnia hormony odpowiedzialne za rozpad mięśni, co skutkuje gromadzeniem się tkanki tłuszczowej. Do tego dochodzi zwolnienie naszego metabolizmu, a z tym idzie mniejsza energia na co dzień i uczucie ciągłego zmęczenia. 

Pamiętaj, że jedząc poniżej 1400 kcal sprawisz, że :

* białko mięśniowe rozpada się i robi miejsce tkance tłuszczowej,

* masz mniej energii do życia

* hormony stają się nieunormowane, co może prowadzić nawet do bezpłodności,

* masz niedobory witamin i składników odżywczych, które są odpowiedzialne za podstawowe przemiany metaboliczne.

Negatywnych skutków może być o wiele więcej, które nijak się mają do zdrowej utraty tkanki tłuszczowej i nie są tego po prostu warte. 

Kalorie nie są sobie równe 

Utrata wagi jest zależna od ilości spożywanych kalorii- to prawda. Jednak kaloria kalorii nie jest równa. Jeśli zależy nam na zdrowej redukcji musimy dostarczyć odpowiednią ilość witamin i składników mineralnych, które można kupić np na Amazon. Niedobory nie są dobre i pisaliśmy o tym już wyżej. Z kolei spożywanie produktów wysoko przetworzonych sprawia, że jesteśmy podatniejsi na choroby, które niszczą pracę naszego organizmu. 

Podsumowanie 

Wiele rzeczy ma wpływ na to, czy schudniemy. Pamiętaj jednak, żeby na redukcji jeść zdrowo i w odpowiedniej ilości kalorycznej, a wtedy sukces masz murowany.

5/5 - (1)